Det känns ändå som om det händer lite saker just nu

Förra helgen var jag på "Interfaith Climate Summit" i Uppsala. Mycket spännande och intressant.
Att religionerna har något att komma med i klimatfrågan är tydligt. Hopp!
Något som jag hoppas att jag kommunicerade i min predikan förrförra söndagen.

Knappt har "The Poverty and Justice Bible" hunnit leta sig in i kyrkorna och hemmen, nu kommer en miljövänlig bibel.
http://greenletterbible.com
Rätt sugen på att beställa den från USA!

I morgon blir det en schysst dag med:
 "Take the walk" initierat i Sverige av Wickit kl.13-14 i Kungsträdgården i Stockholm:
För varje person som kommer med och går 1 mile (1,6 km) skänker kampanjen Take The Walk 1 dollar till organisationer som arbetar med välgörenhet i Afrika, t.ex. medicinering och forskning kring Hiv/Aids, utbildning, rent vatten och skor åt fattiga barn.

Samt "Schysst Jul - den rättvisa julmarknaden" i ABF-huset, Sveav. 41 kl.11-17.
www.schysstjul.se
Platsen där du kan tjacka alla dina julklappar.


Peace,
Eva-Maria



Kommentarer
Postat av: aron

Hur ställer sig alla religiösa företrädare till kritiken mot ipcc:s klimatmodeller?

2008-12-10 @ 00:56:54
Postat av: Eva-Maria

Jag tror inte att jag kan svara på "hur alla religiösa företrädare" ställer sig till den kritiken. Hur ställer du som skrev denna kommentar dig till kritiken?

2008-12-13 @ 00:54:55
Postat av: aron

Med tanke på att antalet forskare som ställer sig negativa till ipcc (syftar på senaste forskaruppropet under mötet vid Poznan) så förefaller sig hela "klimatuppropet" vara en modefluga.

2008-12-15 @ 18:55:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback