STI


STI - star kort for Svenska Teologiska Institutet och ar bla ett gasthem, traffpunkt och Svenska kyrkans gudstjanstfirning i Jerusalem. Har kommer vi att bo cirka tre natter under veckan i Israel - Palestina.

Jag, Urlica, Lennart fran Hoppets stjarna och Bertil fran S:t Erik|Hoppets stjarna  en shuttle fran flygplasten i Tel Aviv (kanske en timmes resa) vid fem tiden. Resan borjade i Norrviken vid fyra tiden i morse! Pa STI fanns aven Anders Roos, krykoherde i Sollentuna forsamling, som sedan en vecka tillbaka har varit har.

Resten av deltagarna pa denna resa (S:t Eriks internationella grupp) kommer i natt och i morgon firas massa har pa STI.

Nu pa kvallen har jag och Urlica flanerat i Gamla Staden, pratat med tva kristna palestinier och atit kanske varldshistoriens godaste fallafel.

image58
Pa porten till STI star det Tabor och en hanvisning till en psaltarpsalm.


Jag kanner mig otroligt tacksam over att fa vara har och vill ge nagot tillbaka...


image59


Kommentarer
Postat av: anski

Åh, längtar tillbaka! rapportera allt! Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback