En obekväm sanning

image18
Al Gore är i stan.
Biljetterna till samtalet mellan honom och Margot Wallström på läsesalongen i kulturhuset tog slut snabbt.
Men det fanns plats på Sergels torg, där samtalet sändes på storbildskärm för intresserade.

Citat Al Gore: "I have to warn you, I'm beginning to loose my objectivity on President Bush. So you have to take everything I say about him with a grain of salt."

Europeiska arbetarpartiet - EAP delade ut flyers med budskapet "Al Gores lögner leder till folkmord".
Citat från flyern: " Al Gores krav på att kol- och oljeförbränningen ska skäras ned kommer att krossa Indiens, Kinas och andra länders nu snabba ekonomiska tillväxt. Massfattigdomen kommer då att fortsätta skörda miljontals offer. Det är samma gamla rasism och maktpolitik som vi förut sett i kolonialismen, och på senare tid både globaliseringen och Bush neokonservativa krigspolitik."

Nja, jag är ej benägen att hålla med EAP och det hoppas jag inte många gör.

Kommentarer
Postat av: Kristina

Coucou, du pratar både thai och franska - gott!
Och, så har du en blogg också! Du är kanske inte så dum som du ser ut =) Ska läsa och låta mig undervisas..

Bisous från din enda ovän

Postat av: linda

Hej EvaMaria, hittade din blogg via Kristinas. Jag håller tummarna för dig och musikhögskolan!! Hur är det annars?
/linda sjörs

2007-04-10 @ 19:21:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback